söndag 6 maj 2012

Veckans färg! Gul & orange

Jag hade så några gula böcker, så jag slog ihop det med orange!

Laura Trenter - Testamentet
Den här boken var det ett tag sen jag läste, men jag tycker den är helt okej, ganska bra faktiskt. Jag gillar att man får hjälpa till att lösa "fallet" med hjälp av bilder i boken och att Laura Trenter skriver med lite övernaturliga inslag, fast ändå inte. Fattar ni inget? Läs den!

Martin Widmark - Cirkusmysteriet
När jag var yngre äälskade jag Lassemaja, fast nu har jag växt ifrån de, tyvärr. Dock tror jag inte att jag skulle tycka om dem om jag läste om dem nu.


Suzanne Collins - Hungerspelen
Åh! Hungerspelen är en av de bästa böcker jag någonsin läst, jag älskar att läsa om framtiden och hur världen kan se ut då. Och ja, jag fick en mini-crush på Peeta när jag läste den, haha.

Francine Pascal - Tvillingarna Bästa vänner
Jag säger som jag sagt förut, Tvillingarna är Tvillingarna! Just den här boken är den första om tvillingarna när de är tonåringar. Jag har inte läst Tvillingarna på ett väldigt långt tag, men jag tror att jag skulle gilla de fortfarande.

Olästa:


En dag - David Nicholls
Här är det väl i stort sett samma problem som med Pucko, jag har läst något kapitel men inte fastnat och gett upp. Dock har jag hört att En dag är lite seg i början, fast det här var för segt för min smak, dessutom tror jag att det är mer en "vuxenbok" än en ungdomsbok.

Pucko - Marie-Aude Muraie
 Den här boken har jag försökt att läsa, men jag har bara kommit några kapitel och sen gett upp. Egentligen är den väl inte dålig, men jag fastnar bara inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.