lördag 26 maj 2012

Veckans färg - mörkblått

Nu har turen kommit till mörkblått, vi har kommit halvvägs faktiskt! De som är kvar är svart, grått, ljusblått och rött. Hursomhelst, här kommer de mörkblåa böckerna:










Lästa:


Tvillingarna Hemligheten i källaren - Francine Pascal
Riktigt bra bok faktiskt, lite deckar-känsla, dessutom är den ett bra exempel på vad som händer när fantasin skenar iväg lite för mycket.

Fyrtornet i Son-Li - Martin Widmark
Andra delen i triologin om Tyko Flores äventyr, riktigt spännande om jag får säga det själv.

Lassemajas Detektivbyrå Guldmysteriet - Martin Widmark
Vet att jag läste mycket Lassemaja när jag var yngre men nu tror jag att jag vuxit ifrån böckerna.

Pensionat Vidablicks gåta - Katarina Genar
En typiskt "mys"bok att läsa när det är sommar, den är väldigt lättläst och egentligen för lite yngre läsare fast jag tycker om den ändå. ^^

Olästa:

Spököns hemlighet - Dan Larsson

Vargbröder 2 Havets fångar - Michelle Paver





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.