fredag 24 augusti 2012

Bokbloggargänget, först ut är Klara!

Hejsan! Tova på bloggen bokugglan bestämde sig förut för att starta ett "bokbloggargäng". Man fick mejla till henne och anmäla sig och jag hade turen att komma med. Vi är sammanlagt tio stycken i gänget. Poängen med det hela är att man varje vecka ska turas om att skriva om var och en i gänget och på så vis hjälpa varandra till fler läsare. Varje fredag kommer det upp ett inlägg med information om en viss person i gänget. Först ut är Klara!


 Det första som flög igenom mitt huvud när jag besökte Klaras blogg var: "vilken snygg läsdagbok hon har!". Om vi nu ska bortse från det faktum att jag är oerhört avundsjuk på hennes läsdagbok så är KlaraasBooks (som bloggen heter) en bokblogg som drivs av 14-åriga Klara från Norrland. Hon verkar läsa det mesta när det gäller ungdomsböcker och påminner faktiskt lite om mig i sina val av böcker. Sen gör hon något som imponerar oerhört mycket på mig, hon skriver en bok! Hon är bara ett år äldre än mig och har skrivit en bok som i nuläget har 50.000 (!) ord. 

Klaras blogg hittar ni häääääääär och ni kan även kika in på hennes twitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.