lördag 7 september 2013

Sammanfattning av vad jag läst i juli och augusti (hälften av mitt mål för 2013!)

Det här är alltså vad jag läste under sommarlovet skulle man kunna säga. (Och ja, jag hann faktiskt med andra saker än att läsa, förstår dock inte hur.) Satte nog något av ett personligt rekord tror jag, mycket tack vare den grymma LäsALot-en som fick igång mitt lässug! 

Bästa boken: Nick och Norahs oändliga låtlista överraskade och visade sig vara tusen gånger bättre än vad jag trodde, så den förtjänar definitivt titeln Bästa boken. Antiloper är ju en av mina favoritböcker genom tiderna, men eftersom den var en omläsning känns det inte som om den gills.
Sämsta boken: Tjej 15, kul men knäpp, Ett hål i själen och Klicka här (för att se hur jag överlevde 7an) var inga höjdare alls.
Omläsningar: Egoboost, Du glömde säga hejdå, The sisterhood of the travelling pants, Antiloper
Engelska böcker: The not quite perfect boyfriend, Lock & Key, Along for the ride, The sisterhood of the travelling pants
Sammanlagda antalet böcker: 28 (!!!!!), nästan hälften av vad jag planerat att läsa under hela 2013, shit.
Annat kul att veta: Jag har äntligen läst Divergent!! wohoo! Har kommit mig för att läsa Allt jag säger är sant också, så kan bocka av två hajpade böcker. Plus att jag läst fyra engelska böcker, vilket är bra då jag innan dem läst typ två böcker på engelska bara.
JULI
Beautiful Dead - Jonas Bok
Egoboost
Som om jag frågat
Tjej 15, kul men knäpp
Klicka här (för att se hur jag överlevde 7an)
Du glömde säga hejdå
Skjut apelsinen
The not quite perfect boyfriend
Naomi & Elys kyssförbudslista
Nick & Norahs oändliga låtlista
The sisterhood of the travelling pants
Ett hål i själen
Det händer nu
Jag finns
Klass 7B Vi ses - lova det!
En bit av mig fattas
Allt jag säger är sant
Darlah - 172 timmar på månen

AUGUSTI
Divergent
Along for the ride
Lock&Key
Önska bort, önska nytt
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Tystnadens hus
Vår katastrofala historia
Saker som aldrig händer
Konsten att vara kvinna

Antiloper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.