tisdag 8 maj 2012

11 frågor ifrån Nea

Nea (ifrån BokNea) skickade inte iväg sina frågor till någon speciell utan vem som helst fick svara på dem. Eftersom jag är hemma ifrån skolan och behöver något vettigt att göra tänkte jag svara på frågorna!

1.Stänger du av datorn så fort du inte använder den, eller bara varje natt eller aldrig?
Jag stänger av datorn så fort jag inte använder den, annars blir det så lätt att jag "bara" ska kolla något "när den ändå är igång" och så fastnar jag. ;)

2. Vilket land i världen skulle du helt vilja besöka och varför?
Ingen aning faktiskt. Frankrike skulle jag jättegärna vilja besöka, men samtidigt vill jag tillbaka till England och det skulle ju inte vara helt fel att åka till Italien eller Spanien heller ...

3. Vilken sorts huvudbonad skulle du otroligt gärna ha på huvudet just nu?
Slöja, utan tvekan! Jag har aldrig använt slöja, men det ser fruktansvärt skönt ut, dessutom är mitt hår väldigt flott (=fett/skitigt) just nu också så då skulle jag ju slippa visa det.

4. Vilken låt beskriver bäst det humöret du är på just nu?
*startar spotify* Turning Tables, tror jag. Eller All about us. Sen hur beskriver man mitt humör just nu egentligen? Jag är förkyld och trött. Hangover? Haha, skojar bara.


5. Ska bubbelvattnet ha smak eller bara naturell? Eller ska det vara stilla vatten?
Hmm, bra fråga. Det beror helt på när/var/hur man dricker det. (Jag vet sannerligen hur man gör en lätt fråga svår, haha ...) Jag säger stilla vatten med smak! ^^

6. Smakar Pepsi och Coca-Cola likadant?
Nejnej, Pepsi är godast.

7. Resa framåt eller  bakåt i tiden?
Framåt tror jag. Hur de var förr i tiden vet man ju redan.

8. Var ser du dig själv om 50 år?
I en stuga ute på landet där jag bakar kanelbullar med mina barn och barnbarn.

9. Om du själv fick välja hur världen skapades. Hur skulle den då skapats?
Jag vet inte, men det skulle iallafall finnas en 100% vetenskaplig förklaring. Jag tror inte riktigt på det här med att gud skapade jorden.

10. Ett yrke du önskar fanns? Typ någon som lägger pussel innan de säljs för att se att de fungerar eller liknande.
Om en bok ska bli film borde människor som läst boken få se filmen innan den släpps och säga vad de tycker, om man fick med all det viktiga ifrån boken. En slags kontrollant.

11. Om du gjorde reklam för böcker i allmänhet på tv, hur skulle du göra den reklamen?
Jag skulle ha med en massa olika klipp på ställen där man kan läsa - bibliotek, biosalonger, i soffan, i sängen, på toaletten, på höskullen, i omklädningsrummet, hockeyarenan, högst upp i Eiffeltornet ... På så vis kan man visa att läsning är något för alla, överallt!

update: låten som beskriver mitt humör är såklart:




5 kommentarer:

  1. All about us är så otroligt bra! Och musikvideon, den är helt otrolig. Så fin ^^

    Tack för att du länkar vår blogg! Vi länkar din också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar den låten!

      Det är så lite så, roligt att ni länkar mig också ;)

      Radera
  2. Hihi, jag tycker också att det är lite skumt med personer över internet men faktum är att jag faktiskt träffat 2 av 3 av mina brevvänner över internet. :D
    Bara man är 100% säker så går det ju bra. :)

    Men jag då, skaffade en brevvän som svarade på ETT brev!
    Blev lite sur... Fast hon tyckte typ inte om att skriva...
    Nåja sånt är livet, har jättefina brevvänner just nu. :)

    SvaraRadera
  3. "6. Smakar Pepsi och Coca-Cola likadant?
    Nejnej, Pepsi är godast."

    Bra, Lisa. Tiopoängare! *brofist*

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.