söndag 21 oktober 2012

Spa-helg på Dalecarlia

Hejsan!
Här kommer ett totalt bokfritt inlägg. Jag ville bara titta in här och berätta om vilken rolig helg jag har haft! Jag har nämligen bott på hotell tillsammans med mamma, syster, kusinerna och deras mamma.

Bilden är snodd från Dalecarlias hemsida
Igår började vi med att checka in, sen gick vi till spat som låg en bit nedanför hotellet, i ett annat hus. Vi spenderade hela dagen på spa där vi badade bubbelpool, bastade, simmade och drack supergoda smoothies. När vi blivit sådär härligt trötta och såg ut som russin gick vi tillbaka till hotellet.

Mammorna hade turen att få en mini-svit, medan vi andra fick nöja oss med vanliga rum. De rummen var också jättefina så det gjorde ingenting. Jag och Maja fixade oss uppe på vårt rum, sen åt vi allihopa middag tillsammans. Jag åt biff med gnocci och till efterätt åt jag 3 x Choklad. Efterrätten var precis vad den låter som, en massa olikas sorters choklad. Till det fick jag apelsinsorbet, mmm, heaven! ♥
Sen drack vi varsin drink och lyssnade på en tjej som sjöng innan vi gick och la oss. Tjejen som underhöll var helt otroligt duktig på sjunga!
Jag hann knappt släcka lampan så somnade jag.

Något av det bästa med att bo på hotell - frukosten. Jag åt världens brakfrukost. Fil & flingor, smörgås, juice, crossiant, pannkakor med sylt, äggröra. Så gott!
På hemvägen kom nästa roliga grej, shopping! Vi åkte till lager157 utanför Falun. Jag har aldrig varit där förut, så det blev verkligen en chock, för det var så stort! Det fanns säkert sju rum fyllda med kläder. Med andra ord blev det lite nytt till garderoben.
Nu sitter jag i bilen och vi är alldeles strax hemma.

Jag vet att det här inlägget är helt icke-bokrelaterat, men jag ville så gärna berätta om min helg.
Och jag vet att bloggningen är usel just, men det är en massa annat som kommer i vägen såsom träning, skolan och fiolen. Lite senare ikväll kommer iallafall Veckans Bokbloggare (ifrån Bokbloggargänget) upp. Kolla in det då!


Stora kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.