tisdag 6 november 2012

Ingen sommar utan Conrad, eller Jeremiah? Eller är det Susannah hon menar?

min *host* fina bild
Ingen sommar utan dig
skriven av: Jenny Han
Originaltitel: It’s not summer without you
Bokförlag: B.Wahströms
Betyg: 2/5
Sidor: 250
Övrigt: Andra delen i en serie. Första delen heter Sommaren jag blev vacker och tredje delen heter Sommar för evigt.

Handling:
Varje sommar har Belly spenderat i sommarhuset tillsammans med bröderna Fisher, Jeremiah och Conrad. Hon har alltid trånat efter en av bröderna, sommar efter sommar. Förra boken slutade med att Belly äntligen fick sin Conrad.
Nu har ett år gått och ingenting är längre som förut. Något som krashade hela deras liv hände. När Belly kämpar som mest med att glömma Conrad försvinner han. Jeremiah ger sig iväg för att leta reda på honom och Belly följer med. Det blir en sommar som kommer förändra allt.

Vad jag tycker om boken:
Jag gillade första boken och hoppades verkligen att den här boken skulle vara lika bra, eller allra helst ville jag att den skulle vara bättre. Tyvärr blev jag besviken. Det kändes mest som om boken var en transportsträcka mellan den första och sista boken i serien. När det gäller Belly så känns hon ganska omogen, hon hoppar mellan Jeremiah och Conrad och verkar ha noll koll på sina känslor. Språket däremot är, precis som i den första boken, helt felfritt. Jag tycker därför att den är läsvärd, om man vill läsa hela triologin.

Bokens första mening:
Det var en varm sommardag i Cousins.

P.s Jag är ganska säker på att det är Susannah som rubriken syftar på, men jag tyckte det blev en roligare rubrik såhär. ^^

1 kommentar:

  1. Tyckte första var söt men inte jättespeciell så tror nog jag inte kommer fortsätta följa den serien.

    Men väldigt synd för framsidan för pocketboken är ju så söt :P:P

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.