torsdag 20 december 2012

Tre stycken minirecensioner (bara fyra dagar kvar till julafton nu!)


4 dagar kvar till julafton!

Idag "bjuder" jag på tre minirecensioner. Det kommer nog bli fler av de i framtiden då jag har väldigt många lästa, men orecenserade böcker.


Vi vet vart du bor:
Den här boken trodde jag skulle handla till största delen om hur huvudpersonen blir förföljd. Läser man på baksidan så får man det intrycket. Tyvärr handlade 80% av boken om friidrott. Hur tråkigt som helst då jag var inställd på en läskig bok. Nej, den här gillade jag inte. 0/5

Tusen gånger starkare:
Wow. Den här boken är nog en av de bästa jag läst. Visst, den kanske inte är sådär perfekt i språket och så, men den får en verkligen att tänka till. Tänka på det mesta faktiskt. Dels på rangordningen som kan uppstå i skolan (”populära” och ”töntar”) men den fick en också att tänka på hur viktigt det är att stå upp för vad man tycker, våga vara den man är och inte ta någon skit. Efter jag läst boken kände jag mig på något vis lite starkare inuti. 5/5


Baristas:
Den här boken var bra. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Det lilla extra saknades, men det är ändå en bok som är läsvärd. Enligt mig är det en typisk slappläsningsbok (konstigt ord det där!), en bok som man läser när man vill ta det lugnt och inte behöva koncentrera sig så mycket. Alltså en bra, läsvärd bok, men som tyvärr saknar det lilla extra.

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, lite sådär mysigt att krypa ner under en filt med en kopp rykande choklad eller te och läsa :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.