måndag 22 april 2013

Bokbloggsjerkan helgen 19-22 april

Jag har gjort bokbloggsjerkan förut, men nu var det ett tag sen. Vet du inte vad bokbloggsjerka är för något? Klicka in dig hääääääär och läs mer! Veckans fråga är:

Att bokomslaget är viktigt för många har jag förstått, men hur viktig anser du att bokens titel är?

Jag tycker att titlar är hyfsat viktiga, för de ska ju ändå representera boken (tillsammans med omslaget såklart). En tråkig titel fångar inte mitt intresse alls, om det inte är så att jag hört den tidigare i något sammanhang dvs.
Tänk på titeln "Miss Peregrines hem för besynnerliga barn" t.ex. Det är en sån titel som får en att tänka efter och vilja öppna boken för att ta reda på mer. Sen tycker jag det är extra kul om man verkligen känner att titeln passar med boken.
Men skulle det det vara så att bokens bakside-text låter jättetråkig spelar det ju inte riktigt någon roll vad boken heter (eller hur den ser ut).

Vad tycker du, är titeln viktig för en bok?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.