onsdag 8 maj 2013

Månadsrapport för mars och april!

Som jag skrev förut så tänker jag ju bara göra månadsrapporter varannan månad. Här är böckerna jag läst i mars och april!

MARS
- Pojken i soffan
- Nattens cirkus
- Gilla hata horan
- Den gröna cirkeln
- Wallflower
- Resten får du ta reda på själv

APRIL
- När jag hör din röst
- Fallen ängel
- Förlorad ängel
- Noras val
- Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket
- Förr eller senare exploderar jag
- Flyga högt
- Jellicoe Road
- Det finns så många toppar man blir aldrig aldrig nöjd

Bästa böckerna: Jellicoe Road, Nattens Cirkus, Förr eller senare exploderar jag, Resten får du ta reda på själv, Fallen ängel, Förlorad ängel och Noras val. (Varför välja en bok när man kan välja sju åtta?)
Sämsta böckerna: Pojken i soffan och Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket var inga höjdare alls.

Omläsningar: När jag hör din röst, jag tänkte läsa om några av mina favoritserier i år, däribland Twilight-serien. Fallen ängel och Förlorad ängel är också omläsningar, då jag ville fräscha upp minnet innan jag läste Noras val (tredje delen i serien).

Recenserade böcker hittills: 8, vilket är sådär... Jag läser mer än jag skriver recensioner. Har dessutom opublicerade recensioner sen februari, ehe. Måste komma ikapp nu! Sen när det gäller Twilight-serien och Fallna änglar-serien tänkte jag recensera alla böcker i vardera serie samtidigt och publicera i ett varsitt inlägg.

Övrigt: Kort sagt har mars och april varit bra månader när det gäller läsning. Har läst 9 böcker i april vilket är mycket för att vara mig och flera stycken har varit hur fantastiska som helst! Jag är på god väg att nå mitt mål (läsa 60 böcker på ett år), så förhoppningsvis kanske jag hinner sätta ett nytt mål.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.