söndag 2 september 2012

Vad läser jag just nu?


Det var ett tag sen jag uppdaterade "Jag läser just nu". Just nu läser jag iallafall Mitt klimatkatastrofala liv. Jag har inte hunnit så långt i boken, men hittills tycker jag den är bra! 

London, 2015: För att göra något åt koldioxidutsläppen och de drastiska klimatförändringarna tvingar regeringen alla att börja ransonera den energi de förbrukar. Så inte nog med att Laura Brown måste tänka efter ordentligt innan hon tar en dusch, laddar sin mobil eller repar med sitt punkband - resten av medlemmarna i hennes familj verkar ha flippat ur totalt.  Lauras storasyrra drar nämligen till Ibiza och gör av med hela familjens klimatpoäng för en månad och hennes pappa byter bort bilen mot en skottkärra verktyg och en gris. Och som om det inte vore nog försöker hennes mamma komma i kontakt med sin inre varg. Samtidigt som oväder härjar i Europa och en översvämning hotar London försöker Laura hålla sig flytande genom att föra dagbok över sin skruvade tillvaro. Välkommen till hennes klimatkatastrofala liv.
Handlingen kommer härifrån

Jag har nu gått i skolan i två veckor och börjar komma in lite i rutinerna, vilket känns skönt, men skolan har också betytt mindre tid för läsning och bloggning. Till veckan börjar jag även träna igen (jag har haft uppehåll eftersom jag varit förkyld) och så börjar "allt" med fiolen. Jag har börjat på något som kallas för fiolakademin på min kulturskola, vilket ungefär betyder att man satsar lite extra på att spela fiol. Då är det en timmes ensamble, en timmes teorilektion och en timmes privatlektion per vecka. Förut hade jag bara en halvtimmes privatlektion per vecka, så det är en ganska stor omställning. Sen är det som sagt friidrottsträning tre kvällar i veckan. Jag ska försöka hinna blogga, men står det still här ibland vet ni åtminstone varför! ^^

Förresten, imorgon kommer läsrapporten för augusti upp här på bloggen, jag ska ta och skriva den nu. ;)

2 kommentarer:

  1. Den har jag läst! Tyckte mycket om den! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst ut den nu och den var verkligen jättebra! :D

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.