måndag 12 november 2012

Tänk om det kunde vara "Sommar för evigt" ...

Sommar för evigt
skriven av: Jenny Han
Originaltitel: We’ll Always Have Summer
Bokförlag: B.Wahlströms
Betyg: 5/5
Sidor: 270

Handling:
Belly har slitits mellan sin kärlek till båda bröderna Fisher. Men hon valde Jeremiah. Jeremiah som alltid varit hennes bästa vän och alltid funnits där. Hon är säker på att han är hennes livs kärlek. Plötsligt friar han och de bestämmer sig för att gifta sig. Brölloppet kommer givetvis vara på stranden vi sommarhuset, den stranden som de båda vuxit upp vid. Men det kommande giftermålet uppskattas inte av alla, minst av Bellys egna mamma. Även fast Belly älskar Jeremiah av hela sitt hjärta kan hon ändå inte riktigt lita på honom, han har trots allt svikit henne en gång. Mitt i allt kommer Conrad tillbaka och känslor som Belly trodde var försvunna sen länge dras upp till ytan igen. Inte helt förvånande återvänder de till huset vid havet, där allting en gång började började. 

Vad jag tycker om boken:
Åh. Den här boken. Till en början när jag läste var jag tveksam, men de sista kapitlena älskade jag. Man fick äntligen lära känna Conrad, som varit lite av ett mysterium de tidigare böckerna. Att läsa hur han kände och tyckte om triangeldramat som uppstått gjorde att jag fick en ny syn på det hela. Likaså lärde man känna Jeremiah lite mer. Redan från första boken hade jag en ”favorit-bror” och utan att avslöja vem det var kan jag säga att jag bytte åsikt efter den här boken.
Språket är precis som i de två tidigare böckerna riktigt bra och Jenny får en att ryckas med i handlingen. Hon är dessutom riktigt bra på att beskriva känslor. Jag ratade ju bok nummer två i serien, men den här är mycket bättre! Jag skulle vilja kalla den för en grand finale!

Bokens första mening:
När jag var liten brukade min mamma och jag titta på gamla musikaler på onsdagskvällarna.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.