söndag 28 april 2013

Hur viktiga är böckernas förord egentligen? Bokbloggsjerka helgen 26-29 april

Hur viktiga är böckernas förord egentligen? Läser du dem eller skippar du dem helt och hållet?

Jag ska passa på och erkänna direkt: jag läser aldrig förordet. Författarens tack som brukar vara i slutet av boken läser jag ibland, men förordet läser jag inte. Japp, så tråkig är jag...
Jag vet inte varför egentligen, men det är väl för att jag så nyfiken på att läsa boken att jag bläddrar förbi förordet, hehe.
Brukar ni läsa förordet?

Vet du inte vad Bokbloggsjerkan är för nåt? Sväng in hos Annika och läs där! 

6 kommentarer:

  1. Det varierar men oftast skumläser jag förord och inledningar :)

    SvaraRadera
  2. Jag är så nyfiken så jag inte kan låta bli att läsa förordet :)

    SvaraRadera
  3. Jag läser ytterst sällan förord och gör jag det skumläser jag bara. Samma med efterord/tack

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.