måndag 24 augusti 2015

Ny, otroligt snygg utgåva av Millenium, lagom tills del 4 släpps















I dagarna släppts den omtalade fristående fortsättningen på Millenium-triologin: "Det som inte dödar oss", skriven av David Lagercrantz. Tyvärr har jag inte läst Millenium-triologin än, men jag har fått nyutgåvan av serien från Norstedts (så förhoppningsvis kommer jag läsa de snart). Jag tänkte därför passa på att visa hur otroligt snygga böckerna är! Norstedts har alltså gett ut böckerna i storpocket med uppdaterade pocketomslag och de har verkligen lyckats med formgivningen. Detaljerna som lagts till är rubriker i olika storlekar och citat, vilket gör att omslagen numera påminner om tidningsomslag. Jag fullkomligt älskar dem och skulle jag inte tycka om böckerna vill jag ändå ha dem i min hylla enbart pga de är så läckra.





Överlag tror jag att det läggs ner mer och mer tid på att förpacka böckerna snyggt. Inte mig emot då jag verkligen tycker det är kul och intressant med hur böcker formgivs. Till exempel så är ju den här nyutgåvan utformad med tidnigsomslag eftersom böckerna handlar om just en tidning: Millenium.

Vill ni ha mer omslagsporr (ja, det är definitivt ett ord, om inte annat uppfann jag det nu) så kolla in de olika omslagen för "Det som inte dödar oss" http://www.norstedts.se/millennium4 (längst ner på sidan).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.