lördag 22 augusti 2015

Podcast för bokälskare

En podcast som jag upptäckt nyligen är Bakom Boken. Den görs av Norstedts och Rabén&Sjögren och handlar därför (såklart) om böcker och dess författare. De har kommit ut med elva avsnitt än så länge och fler är på väg. Jag är ingen "podcastlyssnare" och har inte fastnat för någon podcast - förrän nu.

Hittills har jag lyssnat på två avsnitt: Smilla Luuk och Moa Eriksson Sandberg & Alice Kassius Eggers. Jag gillar podcasten för den är enkel och lätt att lyssna på. Dessutom är det väldigt intressant med författarsamtal. Avsnitten är ungefär 30min långa, vilket jag själv tycker är lagom långt: det passar på bussen/tåget, när man är ute och går, på kvällen innan man släcker lampan för att sova.
Jag rekommenderar podcasten till vana "podcastlyssnare", de som aldrig lyssnat på podcasts förr och (såklart) till alla de som gillar böcker!

Här näst tänker jag lyssna på avsnittet med Ingelin Angerborn, som senast kom ut med boken Gengången.



Så har ni inte kollat in podcasten är det hög tid nu! Och om ni har det: vilket/vilka avsnitt har ni lyssnat på? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.