torsdag 8 mars 2012

Fem kyssar och en fest


Fem kyssar och en fest
skriven av: Pernilla Gesén
Bokförlag: B. Wahlströms
Betyg: 8/10
Serie: 7B (Bok 3)

Handling:
Paulina hånglade med Set. Hon har ingen aning varför, det bara hände. Men hon är inte kär i Set, eller hur? Hon har ändå fullt upp med att hålla Tessan på avstånd samtidigt som hon vill bli kompis med Rozanna. Rozanna som Nicolas är brinnande kär i. Rozanna som spelar i samma band som Kalles brorsa. Kalles brorsa som Tessan är kär i. Allt är bara invecklat och när Tessans fest spårar ur blir inget som förut. 

Vad jag tycker om boken:
Även fast handlingen kan verka komplicerad så är boken väldigt lätt att läsa. Man lär sig fort de olika huvudpersonernas personligheter och familjesituationer. Jag tycker lika mycket om den här boken som jag tyckte om de två tidigare i serien om klass 7B. Vissa saker kan bli lite förutsägbara, fast det ger ändå ingen negativ effekt på berättelsen. I den här boken börjar jag förstå mig mer på främst Tessan och jag gillar hur allas olika historier kommer fram allt eftersom. En toppenbok helt enkelt!

Bokens första mening:
Det var bara ett par veckor sen Paulina kom på att hon inte var kär i sin gamla bästis Kalle längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.