onsdag 7 mars 2012

Älskar - hatar

Älskar – hatar
skriven av: Jenny Downhamn
Bokförlag: Brombergs
Betyg: 5/10
Originaltitel: You against me

Handling:
Mikeys syster Karyn påstår att hon blivit våldtagen. Ellies bror Tom beskylls för överfallet. Trots att Mikey och Ellie lever i två olika världar faller de för varandra. Men ju närmare rättegången de kommer, desto svårare blir det att hålla ihop.

Vad jag tycker om boken:
Handlingen låter riktigt spännande, eller hur? Fast jag gillade den inte. Det var inget direkt fel på den här boken, men den motsvarade inte mina förväntningar.  När jag läste den fick jag en känsla av att allt verkade hopplöst, det skulle aldrig lösa sig. I slutet blev det lite bättre, men samtidigt lite sämre. Boken var ändå bra då man inte fick veta exakt vad som hände den där kvällen, utan Karyn sa en sak och Tom sa en annan. Man fick läsa om bådas familjer och hur de gjorde för att tackla det som hänt.

Bokens första mening:
Mikey kunde inte fatta att det här var hans liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.