torsdag 28 juni 2012

Skriver jag för långa recensioner, eller kanske för korta?

Något som jag tycker är jättesvårt när jag skriver recensioner är att veta hur långt/kort jag ska skriva. Jag vill att de ska vara ganska lättlästa så att alla ska kunna läsa dem och jag vill inte att de ska vara milslånga så att besökarna bara bläddrar förbi. Samtidigt vill jag inte att de ska kännas "hafsiga" och jag vill se till att få med "allt". Min senaste recension (på Mycket mer än så) var exakt 1929 tecken lång. Det kan vara väldigt långt för någon medan någon annan tycker att det t.o.m är lite kort.

Därför frågar jag nu er, vad tycker ni om mina recensioner? Är de för korta, för långa, för detaljerade, för haffsiga? Kommentera!


7 kommentarer:

  1. Jag tycker de är lagom långa :) Jag orkar alltid läsa dem i alla fall, och jag förstår vad du tycker om boken du läst, så det måste ju betyda att de är bra;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det kan du ju ha rätt i. ;) Kul att du gillar mina recensioner och tack för att du svarade på min fråga! :)

      Radera
  2. SV: Hahahhahahah, den var så kul xD

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att recensionen till Mycket mer än så hade perfekt längd :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att dina recensioner är jättebra! Jag tycker inte om milslånga recensioner man vill ha något någorlunda lättläst, mina recensioner brukar också vara mellan 1700 och 2000 tecken långa så jag tycker att det är perfekt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi tycker ganska lika alltså. ;)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.