måndag 1 april 2013

KAOS-utmaningen

I förrgår läste jag för första gången om KAOS-utmaningen hos Carolina. Jag har aldrig hört talas om den förut, men den verkar vara en liten annorlunda utmaning då den inte har något egentligt "tema". Hursomhelst tycker jag den låter rolig, så jag tänkte göra den.
Hittills har jag klarat av 14 punkter på listan, men förhoppningsvis har jag klarat av  hela listan när året är slut! ^^

1. Läs en bok vars originaltitel är på svenska.
Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket - Gunnar Ardelius

2. Läs en bok som är skriven av en nu avliden författare.

3. Läs den sista delen av en trilogi eller serie.

4. Läs en bok med två personer på omslaget.
Kyrkogårdspojken - Neil Gaiman

5. Läs en bok som publiceras 2007.

6. Läs en bok vars titel består av tre ord (som till exempel Sagan om Ringen).
Gilla "hata horan" - Johanna Nilsson

7. Läs den första volymen av en serie eller trilogi.
Om jag kunde drömma - Stephanie Meyer

8. Läs en bok som handlar om vampyrer.
När jag hör din röst - Stephenie Meyer

9. Läs en bok som har över 600 sidor.

10. Läs en bok vars författare har ett M i för-och efternamn.

11. Läs en bok vars omslag är mestadels rosa.

12. Läs en bok med ett par på omslaget (ett romantiskt par, jfr. fjärde punkten).
Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - Jennifer E. Smith

13. Läs en bok med träd på omslaget.

14. Läs en bok från ett, för dig, nytt förlag.

15. Läs en bok som snart kommer på film (under 2013 eller 2014).

16. Läs en bok som har mindre än 300 sidor.

17. Läs en bok som publicerades under 2013.

18. Läs en bok som handlar om älvor eller alver.

19. Läs en bok med en av de fyra elementen på omslaget.

20. Läs en bok som är skriven av en författare under 30 år.

21. Läs en bok med ”The” i början av titeln.

22. Läs en bok som handlar om demoner eller andar.

23. Läs en bok vars titel innehåller sju ord (jfr. sjätte punkten).
Resten får du ta reda på själv - Lauren Oliver

24. Läs en dystopi.
Den gröna cirkeln - Stefan Casta

25. Läs en bok vars omslag är mestadels röd.
Pojken i soffan - Sonya Hartnett

26. Läs en (översatt) bok vars omslag är samma som originalet.

27. Läs en bok om tidsresor (som till exempel Tidsresenärens Hustru).
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Rigg (gills den?)

28. Läs en bok vars huvudperson har speciella kunskaper/egenskaper/krafter.

29. Läs en debutroman.

30. Läs en fristående bok.
Wallflower - Stephen Chbosky

31. Läs en bok utan människor på omslaget.
Rubinröd - Linzi Glass

32. Läs en bok vars omslag är mestadels vit.
Hitta Violet Park - Jenny Valentine

33. Läs en bok som publicerades 2012.

34. Läs en bok som i originalspråk varken är svenskt eller engelskt.
Rubinröd - Kerstin Gier (tyska)

35. Läs en bok om änglar.

14/35

2 kommentarer:

  1. Haha ja den är verkligen kaos, udda men kul! :)

    SvaraRadera
  2. Jag lurades bara om Stephenie Meyers nya bok! Hihi :D

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.