söndag 31 maj 2015

Basilika, böcker, bukett och lite annat

Jag skriver blogginlägg i huvudet var och varannan dag, men kommer mig inte för att skriva dem. Tiden har bara runnit iväg till en massa annat. Det är vårkonserter och inlämningar i skolan och nationella prov. Men nu, nu är jag klar! Med allt. Jag har nog inte riktigt fattat det än. De två veckorna som är kvar till sommarlovet är bara en transportsträcka.

De tre senaste bilderna i min telefon:


- jag har planterat örter och känner mig lika bohemisk som Ernst. Efter jag petat ner fröna i jorden löste jag på förpackningen att det tar 10-12 veckor innan man får "skörda". Hmm. Något säger mig att jag hinner ge upp innan dess.


- sen jag kom av mig med bokbloggningen slutade jag hålla kolla på vilka böcker jag hade läst. Det ska det dock bli ändring på nu! Köpte den här gulliga läsdagboken och längtar tills jag får börja fylla i den.


- halv nio imorse klev jag ut i regnet för att plocka en Mors dag-bukett till mamma. Den blev inte världens vackraste, men det är ju tanken som räknas. Nu på kvällen har mormor och farmor varit här och fikat på årets första rabarberpaj. 

Okej, två veckor, nio skoldagar. Det här klarar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.